انتقاد یک مقام قوه قضائیه از «تجمع و ایجاد مزاحمت» حامیان حجاب

این مقام مسئول در قوه قضائیه همچنین از این که افراد تجمع کننده در پیاده‌رو «فرش پهن کردند» و باعث اختلال در رفت‌وآمد مردم شدند، انتقاد کرد و گفت که آنها به تمام دیوارهای اطراف مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه «پلاکارد و بنر» نصب کردند.

پرسش: در حالی که برخی ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از برخورد با حامیان حجاب که مقابل قوه قضائیه تجمع کرده بودند حکایت دارد، یک مقام این قوه از این تجمع‌کنندگان و «مزاحمت‌هایی که برای مردم ایجاد کرده‌اند» انتقاد کرد.

علی‌اصغر رفاهی، مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه،به خبرگزاری میزان گفت از این افراد که مقابل این دفتر تجمع کرده بودند، درخواست شد نمایندگان خود را معرفی کنند، اما «توجه نکردند».

او افزود به تعدادی از این تجمع‌کنندگان وقت ملاقات داده شد، اما این افراد حامی حجاب توجه نکردند و «بعضاً با داد و فریاد مطالبات خود را مطرح می‌کردند».

این مقام مسئول در قوه قضائیه همچنین از این که افراد تجمع کننده در پیاده‌رو «فرش پهن کردند» و باعث اختلال در رفت‌وآمد مردم شدند، انتقاد کرد و گفت که آنها به تمام دیوارهای اطراف مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه «پلاکارد و بنر» نصب کردند.

به نظر می‌رسد این اظهارات توضیحی است درباره انتقاد برخی حامیانی حکومتی که با انتشار ویدئوهایی از برخورد نیروی انتظامی با این تجمع‌کنندگان و «بازداشت» برخی از آنها خبر داده‌اند.

یکی از این ویدئوها از داخل خودرویی ضبط شده که ظاهراً برای بازداشت معترضان به کار می‌رود و از بازداشت «معترضان به وضع حجاب» در کشور خبر می‌دهد.

رفاهی همچنین گفته که تجمع این افراد روز یکشنبه هم ادامه یافته و آنها «با شعار دادن و بستن پیاده‌رو مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند».

در روزهای گذشته هم تعدادی از حامیان حجاب مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده بودند و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که نشان می‌داد برخی از آنها شب را در خیابان‌های اطراف مجلس به صبح می‌رسانند.

تدوین لایحه «حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» توسط قوه قضائیه و ارائه آن از طرف دولت به مجلس در هفته‌های اخیر خبرساز شده است.

تعدادی از حامیان تندرو حکومتی بعد از فاش شدن محتوای لایحه معتقدند مجازات‌های درنظر گرفته شده برای مخالفان حجاب به اندازه کافی بازدارنده نیست و باعث گسترش به‌زعم آنها «بی‌حجابی» می‌شود.

از سوی دیگر چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلبان از جمله محمد خاتمی، ‌رئیس جمهور پیشین، گفته‌اند که حجاب را نمی‌توان به مردم تحمیل کرد و یکی از احزاب اصلاح‌طلب خواستار لغو قانون حجاب اجباری شده است.

 

###

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.